Hummus

Det er faktisk utrolig let at lave hummus, og det er virkelig et skønt plantebaseret smørepålæg at have i køleskabet. Det smager skønt ovenpå brød til madpakken og fungerer også perfekt som dip til aftensmaden.

Denne her opskrift på hummus er helt traditionel, da jeg syntes den manglede på bloggen.

Hovedingrediensen i en hummus er kikærter. Kikærter er en perfekt plantebaseret kilde til protein. Derudover er de også rige på fibre og mineralet jern, kobber, zink, magnesium, calcium, kalium samt B-vitaminer (inklusiv B-vitaminet folat), K-vitamin og E-vitamin.

Til 1 portion skal du bruge:

  • 1 dåse kikærter
  • 1 tsk. tahin
  • 1 fed hvidløg
  • 1 tsk. stødt spidskommen
  • Citronsaft fra 1 lille citron
  • 3 spsk. ekstra jomfru olivenolie
  • Smag til med salt og peber

Sådan gør du:

Put alle ingredienserne i din foodprocessor og blend indtil det har fået en god og ensartet konsistens. Put din hummus over i en skål og pynt med lidt olie og sød paprika.

Tilmeld dig hjertens gerne mit nyhedsbrev (TILMELD DIG HER) – Og få min GRATIS e-bog “Grøn og sund inspiration” samt ca. 1 månedlig mail med sunde opskrifter og nyheder fra bloggen 🙂

Skriv et svar

Or