Glutenfri sandwich med hummus og avocado

Glutenfri sandwich med hummus og avocado

Blogindlægget er sponsoreret af True Greens og indeholder reklame links.

Lækker glutenfri sandwich med hummus og avocado. Denne ret er en totalt lækker frokost eller aftensmad, jeg skal helt klart spise det noget oftere! Her får du mit bud på en rigtig god sandwich, men du kan jo bare putte de råvarer i, som du har eller har mest lyst til.

Det smager skønt af hummus, syrligt og sødt fra de syltede agurker, cremet fra avocado og mayonnaise som er rørt op med den skønne sandwich krydderi fra True Greens. Absolut prikken over i’et smagsmæssigt!

Glutenfri sandwich med hummus og avocado
Til det glutenfrie brød skal du bruge:
Sådan gør du:

Varm vandet i elkedlen til det har en temperatur på ca. 55 grader. Put salt og æblecidereddike i din røreskål sammen med vandet. Tilsæt loppefrøskaller og rør rundt. Det skal nu stå og trække i nogle minutter. Imens kan du veje alle de tørre ingredienser af. Bland det sammen i en skål for sig. Når temperaturen på din vandblanding er på ca. 45-49 grader, hælder du melet ned i vandet, som nu skal være tykt. Lad røremaskinen ælte for dig i 5 minutters tid. Sørg for at al melet på siden af røremaskinens skål kommer med.

Nu skal du tage din hævekurv frem og hælde rismel på indersiden af den. Hæld også rismel ovenpå dejen i skålen. Tag så lidt rismel på dine hænder, så de ikke klistrer sig fast til dejen, når du forsigtigt vender dejen ud af skålen og ned i hævekurven. Pres så let dejen helt ned i kurven, så dejen fylder kurven helt ud til siderne. Lad nu dejen hæve, overdækket med et viskestykke, i en 1 time. Derefter tager du en bageplade med bagepapir på frem og vender forsigtigt dejen på hovedet i en jævn bevægelse. Put den ind i en forvarmet ovnen på 220 grader uden varmluft, hvor den skal bages i 50 minutter. Lad den køle helt af inden du skærer i den!

Glutenfri sandwich med hummus og avocado
Til den glutenfrie sandwich skal du bruge:
Sådan gør du:

Tag den veganske mayo og put det i en skål. Tilsæt sandwich krydderi. Jeg brugte 4 store tsk. mayo til 2 tsk. krydderi, men smag selv til! (Mængden passede til ca. 8 halve skiver) Tag dit glutenfrie brød og skær det i skiver. Halver skiverne og smør mayonnaiseblandingen på alle skiverne. Put derefter avocadoskiver på, syltede agurker, salatblade og på den anden side hummus og tomat. Saml dem og server dem! 😀

Drys evt. lidt sandwich krydderi på toppen også. Vildt lækkert! 🙂

Find mere inspiration til din frokost med min e-bog her: “Syv sunde slags frokost”.

Tilmeld dig hjertens gerne mit nyhedsbrev (TILMELD DIG HER) – Og få min GRATIS e-bog “Grøn og sund inspiration”, mine 3 hemmelige tips til sunde madvaner, samt ca. 1 månedlig mail med sunde opskrifter og nyheder fra bloggen 🙂