Bedre graviditet og fødsel med akupressur

Boganmeldelse: Bedre graviditet og fødsel med akupressur

Denne boganmeldelse er sponsoreret af Muusmann’forlag.

”Bedre graviditet og fødsel med akupressur” er en rigtig fin, ligetil og brugbar bog med 96 sider. Den er skrevet til dig, som snart skal føde og til dine fødselshjælpere (f.eks. din partner og familie).

Bogen indledes med en god introduktion af hvad akupressur er ift. akupunktur, samt gode råd til hvad du som gravid, kan bruge den sidste tid på inden fødslen. Du får også en god forklaring på hvordan dit bækken fungerer, samt tips til udstrækning, afspænding og rebozo-massage.

Udover de meget lette og effektive akupressur punkter, som er udvalgt til at give den gravide en hurtigere, mindre smertefuld og mere naturlig fødsel, så får du også andre gode råd til under fødslen, både for den fødende og for hjælperne, samt gode råd til barselsperioden. Akupressur kan bl.a. modne livmodermunden, berolige kroppen og sindet, lindre smerte, give energi, dæmpe forhøjet blodtryk, mindske kvalme og skrue op og ned for veer.

Hvis du gerne vil have en så naturlig fødsel som muligt, vil jeg anbefale dig at få fingrene i denne bog. Den beskriver nemt hvad akupressur er, hvordan det bruges og hvad det hjælper for. Du får nogle meget brugbare øvelser, og en print-ud-side, som var virkelig god til under selve fødslen. Bogen indeholder fine og enkle tegninger, som viser, hvor du skal trykke.

”Bedre graviditet og fødsel med akupressur” kan købes her.

Du kan læse mere om forfatteren her: Catrine Saramarie Marcussen.

Beretning af hvordan akupressur virkede under min fødsel:

Jeg må helt ærligt erkende, at de punkter vi prøvede under selve fødslen ikke virkede for mig. Der var en del punkter vi slet ikke fik brug for, og da mine veer gik fra at være kraftige til mindre kraftige, prøvede vi at bruge punkterne for når fødslen går i stå. Det hjalp desværre ikke, og det er der helt sikkert en højere mening med. Vi prøvede også nogle punkter for smertelindring, som heller ikke hjalp. Det er selvfølgelig super ærgerligt, men det var stadig rart at have nogle værktøjer at bruge under det lange forløb.

Der hvor punkterne gav mest mening for os, var i ugerne op til fødslen. Der brugte vi flere punkter, som bl.a. gjorde at jeg blev mere afslappet. Derudover var det en utrolig hyggelig process, at gøre det med min mand, og på den måde fordybe os om graviditeten og være nærværende sammen.

Alt i alt synes jeg, at bogen “Bedre graviditet og fødsel med akupressur” er en rigtig god bog at have, hvis man er gravid og interesserer sig for alternativ og naturlig behandling. Bogen hjalp mig med at forberede mig selv på fødslen, og det gav mig en tryghed at vide, hvilke punkter der kunne trykkes på under forløbet, hvis det skulle blive nødvendigt.

Derudover er bogen ret så billig, og derfor en perfekt lille gave til en gravid kvinde, hvis du står og mangler idéer 😉

Du kan læse hele min fødselsberetning her.

Tilmeld dig hjertens gerne mit nyhedsbrev (TILMELD DIG HER) – Og få min GRATIS e-bog “Grøn og sund inspiration” samt ca. 1 månedlig mail med sunde opskrifter og nyheder fra bloggen 🙂