Linsesalat med rød pesto

Linsesalat med rød pesto

Blogindlægget er sponsoreret af True Greens og indeholder reklame links.

Hvad skal jeg spise til frokost i dag? Prøv denne linsesalat med rød pesto! Den både smager godt, mætter godt og er rigtig sund. Linsesalaten kan også sagtens spises som tilbehør til din aftensmad.

Udover at man selvfølgelig kan smage de enkelte ingredienser i linsesalaten, så smager den mest af den røde pesto fra True Greens. Det er især paprika, hvidløg og tomat der smager igennem.

Linsesalat med rød pesto
Til 4 portioner skal du bruge:
Sådan gør du:

Skyl dine linser og put dem i en gryde med vandet. Når det koger, skruer du ned på lav varme og lader det simre i 25 minutter. Giv dine edamamebønner et opkog på et par minutter. Hvis de stadig er i bælg, så pres bønnerne ud af bælgen, når de er kølet af. Vask peberfrugterne, fjern kernerne og skær dem i mellemsmå tern. Tag det halve spidskål og skær stilken i midten væk. Skær så tynde skiver på langs og skær det over den anden vej bagefter, så du får mindre stykker. Tag 2 spsk. rød pesto mix og bland i en lille skål med 3 spsk. vand og 1 spsk. olivenolie. Hæld det over spidskålen og ælt det ind i den, så kålen falder lidt sammen. Når linserne er færdige skal de også æltes ind i rød pesto. Lav samme blanding rød pesto en gang til, og ælt den ind i linserne.

Bland linser og spidskål sammen med peberfrugter og edamamebønner. Rist pinjekernerne på panden med lidt olivenolie. Når de har fået lidt brun farve er de færdige. Hæld dem over salaten.

Linsesalaten kan sagtens holde sig et par dage i køleskabet, hvis du ikke får spist det hele med det samme.

Find mere inspiration til dine salater med min e-bog: “20 sunde årstidssalater”

Tilmeld dig hjertens gerne mit nyhedsbrev (TILMELD DIG HER) – Og få min GRATIS e-bog “Grøn og sund inspiration”, mine 3 hemmelige tips til sunde madvaner, samt ca. 1 månedlig mail med sunde opskrifter og nyheder fra bloggen 🙂