Bryllupsrejse til Maldiverne

Efter vores bryllup den 24. juni 2017 tog vi på en uges bryllupsrejse til Maldiverne. Det var en helt ideel bryllupsrejsedestination, meget romantisk, afslappende, smukt og unikt.

Vi havde valgt Maldiverne som vores bryllupsrejse, fordi vi gerne ville et eksotisk sted hen, med ren afslapning og velvære. Lækker mad vi kunne spise, sol, varme og noget helt andet end vi før havde prøvet. Det fik vi 100 % på Maldiverne.

Vi bestilte rejsen gennem rejseselskabet Strobel, og det er vi glade for. Rejsen til og fra Maldiverne var lang. Det tog i alt 24 timer derned og 28 timer hjem (der havde vi mere ventetid), men selvom rejsen var en længere en af slagsen, vil jeg sagtens kunne tage på en lang rejse igen til en anden smuk destination, fordi ferien er det værd! Vi fløj fra Hamborg lufthavn, med flyskifte i Istanbul, og så til hovedstaden på Maldiverne, som hedder Male, hvorfra vi skulle med vandflyver til øen hvor vi boede: Medhufushi.

Da vi ankom blev vi taget godt imod, og blev fulgt hen til vores water villa, hvor vi så den fint redte seng med teksten: “Happy Honeymoon” 🙂 Villaen var utrolig lækker med egen nedgang til vandet og en stor terrasse. Indenfor var der en stor dobbeltseng og både badekar og bruser.

Lige ankommet til øen 🙂

Det var en meget lille ø (2,4 km. hele vejen rundt) og det hele bestod af Medhufushi island resort. Øen ligger i det man kalder en atoll (denne atoll hedder Meemu), som er disse her rundlige lyse pletter set oppefra. Indeni sådan en atoll ligger der flere små øer. Et meget usædvanligt syn fra flyveren.

På øen var der water villas (der boede vi) beach villas, en spa, et dykkercenter, træningscenter, et pool-område, en reception, 2 restauranter og 1 bar, samt et område for de ansatte hvor de boede.

Vi var der på et godt tidspunkt på året, fordi det ikke var højsæson, og dermed var der ikke fyldt med mennesker. Jeg tror, at det hurtigt ville kunne føles for klaustrofobisk, hvis der var en del flere mennesker. Højsæsonen ligger i december og januar hvor vejret er aller bedst. Vejret i juni/juli måned er også rigtig godt, men der kan komme regnbyger. Temperaturen lå på de 30 grader, meget behagelig temperatur og luftfugtighed. Temperaturen i vandet var ca. 29 grader. Mens vi var der regnede det to gange og begge gange meget kort (slut indenfor 10 minutter). Der var sol og lidt skyer hver dag. Det blæste stort set hver dag, men det var en meget varm og mild vind, som slet ikke gjorde noget. Vi var meget tilfredse med vejret og temperaturen 🙂

Vores dage på Medhufushi var rolige og hyggelige. Vi spiste morgenmad i buffeten, tog på snorkelture om formiddagen, solede os, gik tur og spiste frokost ved middagstid, og hvilede os om eftermiddagen. Om aftenen var der igen buffet med den lækreste indisk-inspirerede mad. Hver dag var der en vegetarisk/vegansk gryderet med masser af smag og krydderier. Der var flere glutenfrie muligheder og masser af frisk frugt. Jeg var især helt vild med papayaen. Jeg har aldrig smagt så god en papaya. Den var som smør i min mund med masser af smag!

Vi benyttede os af den gratis snorkelmulighed der var på øen, hvor vi blev sejlet hen til et nyt koralrev hver gang. Vi havde købt snorkeludstyr og langærmede badetøj hjemmefra og det fik vi brugt en masse. Det er et must med langærmede badetøj, når du snorkler i længere tid (mere end 10 minutter) når solen står på, ellers bliver du hurtigt brændt. Det var en stor oplevelse at snorkle.

Koralrevet var desværre ikke så levende, men heldigvis var der stadigvæk mange flotte fisk at kigge på. Vi så bl.a. klovnefisk, hajer, pigrokke og havskildpadder under vandet.

De fleste andre turister på øen var fra Kina. Stort set alle var meget bange for solen, og gik rundt med paraplyer og tøj der dækkede meget af kroppen. Bare den mindste smule sol på huden gjorde, at nogle flyttede plads på båden. En fuldstændig modsætning til os, som valgte solpladsen og nød det i fulde drag.

Hver aften blev der fodret fisk, og det var meget underholdene og vildt at se. Der kom mange sorttippet hajer, pigrokker og andre fisk. De dage med højvande fik pigrokkerne aldrig noget mad, da hajerne nåede at spise det inden det røg til bunds, hvor pigrokkerne lå og ventede. Heldigvis var det også lavvande nogle dage, hvor hajerne så ikke kom så tæt på fodringsstedet, og pigrokkerne havde maden mere for dem selv.

I løbet af dagen så vi også hajer og pigrokker. Små hajer svømmede rundt langs vandkanten udenfor øen, men var hurtigt væk så snart du kom i vandet, så det var slet ikke farligt. Pigrokkerne lå på bunden helt oppe ved sandkanten, så der skulle man lige se sig ekstra om, før man gik ud i vandet, så man ikke kom til at træde på dem, hvilket kan være farligt pga. deres pig. Derudover var der mange eremitkrebs, krabber og en enkelt øgle, de var sjove at studere 🙂

Den er svær at se, men der er en hvid haj til venstre for mig i billedet!

En af dagene fik vi 1 times balinesisk kropsmassage sammen på øens spa. Det var helt vildt godt, først fik vi fødderne vasket og grubbet ind i salt, og bagefter kom vi op på briksen og fik massage på begge sider samt i hovedbunden.

Øen var ren og pæn. Der var mange ansatte der gik rundt og fejede blade og grene op, samt sørgede for at alt så godt ud. De ansatte var virkelig venlige og smilende. Nogle af dem kom fra Maldiverne, fra naboøen Naalafushi, som er en lokal ø. Men de fleste der arbejdede der kom fra Bangladesh.

Vores bryllupsrejse på Maldiverne var helt fantastisk og præcis som vi havde håbet på. Vi var der i 1 uge, og det var helt perfekt, ikke for længe eller for kort. Hvis man vil have en længere bryllupsrejse på f.eks. 2 uger, vil jeg anbefale at man tager til en anden ø i nr. 2 uge, så man oplever noget forskelligt. Jeg kan klart anbefale øen og Maldiverne i det hele taget 🙂

Jeg har lavet en stemningsvideo fra vores rejse, hvis du har lyst til at se med, kan du gøre det her:

Tak fordi du læser med! 🙂

Tilmeld dig hjertens gerne mit nyhedsbrev (TILMELD DIG HER) – Og få min GRATIS e-bog “Grøn og sund inspiration” samt ca. 1 månedlig mail med sunde opskrifter og nyheder fra bloggen 🙂