Quinoagrød

Som I måske kan se på bloggen, har jeg brugt quinoa ret ofte på det sidste. Jeg er simpelthen bare så vild med den, og har længe ligget inde med flere ideer, til hvordan du kan bruge den i madlavningen. I dag får du en morgenmadsopskrift, nemlig quinoagrød, som er glutenfri og vegansk. Jeg synes, at grøden i sig selv er ret sød, så det er ikke for sødmens skyld, at jeg putter granatæble eller bær ovenpå, men derimod for at få et frisk pust sammen med den lækre quinoagrød.

Quinoagrød-5509

Til 2 personer skal du bruge:

  • 2 dl. Quinoa
  • 4 dl. Rismælk
  • 1 tsk. Vaniljepulver
  • 1 knsp. Himalaya salt

Quinoagrød-5512 Quinoagrød-5513Quinoagrød-5514

Kog alle ingredienserne sammen i en gryde. Når det koger, skruer du ned på lavere varme, så det kan stå og simre med låg på. Sådan skal det stå i ca. 25 minutter, indtil væsken er suget ind i quinoaen. Dog skal det ikke være helt tørt, men derimod fugtigt. Husk at rør rundt indimellem.

Quinoagrød-5516

Server med f.eks. stødt kanel, granatæble, æble, nødder eller friske bær.

Quinoagrød-5520