Sund med matcha i maden

Boganmeldelse: Sund med matcha i maden

Denne boganmeldelse er sponsoreret af Muusmann’forlag.

”Sund med matcha i maden” er en utrolig lækker bog med flotte og meget appetitvækkende fotos. Den markante grønne farve fra matchaen er meget smuk i madlavningen. Bogen indeholder 152 sider med 45 opskrifter, hvoraf 26 af opskrifterne er helt veganske og glutenfrie. Ved de fleste af de resterende opskrifter kan der laves selvjusteringer, så de er uden animalske produkter. Du finder opskrifter til både kolde og varme drikke, morgenmad, frokost, aftensmad, brød og dessert.

”Sund med matcha i maden” giver en præcis og let forståelig forklaring på, hvordan du bedst bruger matcha i madlavningen, for at opnå alle dens sundhedsmæssige fordele. Opskrifterne i bogen er udarbejdet efter nogle synergetiske principper, sådan så man får det optimale udbytte af matchaen. Hele bogen indledes med en god beskrivelse af te generelt og de forskellige typer af te, hvoraf matcha uddybes, så man som læser forstår præcis hvorfor det er bedst at vælge matcha og ikke bare en almindelig grøn te. I bogen beskrives der også matchaens indholdsstoffer og effekten af disse.

Som du nok kan høre, så er matcha virkelig en superfood, og jeg er glad for, at jeg er kommet i gang med at bruge matcha i maden. Hvis du er ligeså vild med superfoods som jeg, og interesserer dig for sund madlavning, så er denne bog helt klart et køb værd!

”Sund med matcha i maden” kan købes her.

Bogen er skrevet af Sandra Pugliese og Sara Speyer.

Opskriften på matcha-nicecream fra bogen “Sund med matcha i maden”:

Udover mine varme anbefalinger af bogen, så skal du også have en opskrift derfra! Nemlig opskriften på matcha-nicecream, som jo er helt perfekt i dette skønne sommervejr!

Opskriften var let at gå til og overskuelig. Der var endda et tip til andre smagsvarianter en lakridsen, hvis man havde lyst til at eksperimentere med det. Det er en utrolig lækker og cremet nicecream, med en skøn smag af lakrids og en mild matcha-smag. Den var en anelse sød til min smag, så næste gang jeg laver den, vil jeg undlade dadlerne, da jeg ikke mener det er nødvendigt med den ekstra sødme. Det er selvfølgelig en smagssag, og kommer også an på hvor modne dine bananer er.

Til 2 store portioner skal du bruge:

• 250 g frosne bananer (skrællede og skåret i skiver)
  • 1 avocado